Sunday 13 May 2012


kembali mengupdate blog yg dah lame terbengkalai akibat kerja yang berlambak yg perlu diselesaikan. .hee :D

fisrtly nak citer kesah di sepanjang praktikal di hospital hospital yg telah di tetapkan. .
banyak pengalaman baru yang dah aku dapat. .sungguh mulia nye menjadi seorang NURSE :')
nampak begitu mudah tapi sebalik nyeeee.....hee ~
okay. .mgu pertama aku ditempatkan di hospital HSA (sultanah Aminah) wad T2. .iaitu wad surgikal perempuan. .hee. .dengar je surgikal sume duk seram terbyg kan mcm2. .tpi alhamdulillah sume nye okay okay je. .n besh lah jugak. .sb first week dkt situ. .then mgu seterusnye dapat dekat hospital KULAI plak. .
haa. .kat situ mule mule mmg boring. .tpi ble dah tengah tengah tuh. .terase jgk lah keseronokkan nye. .sb staff2 dekat situ sume baek baek. patient pon sume okay okay je. .btw mang byk sgt pengalaman yg tak pernah aku jangka kan yg akan berlaku terhadap aku. . :D
seterusnye minggu ketiga dan keempat dapat wad yang same lak dkt HSA iaitu wad c4. .wad perubatan perempuan. .kat situ sgt penat. .sb patient ramai sgt. .hee. .tpi boley tahan lah kan. .staffnurse pon okay lg lah. .
tapi yg paling best adalah dekat kulai. .wad maharani. .heee ~
last week dekat HSA lg. .tapi neh dkt c3 plak. .haa kat situ pon rmai patient. .sgt penat. .hee ~
semua kerje penat kan ?tade yg tak penat. .huuu. .
btw kat sini nak citer. .byk pengalaman yg telah memberi aku kekuatan untuk menghadapi hari hari aku kat sini and keje aku skrg menjage nyawe org. .mmg amat berat. .tpi aku akan cube semua tuh :')

#prinsip aku skrg jgn mudah putus ase. .kuat kan semangat untuk menempuh segale liku liku kehidupan sebagai 'bakal NURSE' (insyallah kalau ade rezeki) huu. .

kesempatan tuh HEPY NURSE DAY :')

No comments:

Post a Comment